lauantai 23. elokuuta 2014

Ham, potatoes, parsley - Kinkku, perunat, persilja


This week my favourite butcher, Benjamin Maatilatori, opened a shop in Lahti. Off I went shopping straight away being happy with no need to drive 100 km to get excellent quality pork. One ham hock and couple of chops was in my shopping bag as I got home. 

Tällä viikolla suosikkilihakauppiaani, Benjamin Maatilatori, avasi myymälän Lahdessa. Menin heti ostoksille iloisena, ettei enää tarvitse ajella 100 kilometriä erinomaisen possun takia. Kotiin lähdin kassissa possun potka ja pari kyljystä.

I found the recipe from Telegraph website. I put ham hock to brine for few days before cooking it. Cooking ham yourself takes just time, no need to watch it. Meanwhile you can do other housework like I did. Result was tasty and filling salad. I need to remember after Chrismas and use leftover ham. 

Löysin reseptin tällä kertaa Telegraphin nettisivuilta. Laitoin possun potkan muutamaksi päiväksi suolaliemeen ennen sen keittämistä. Potkan keittäminen itse ei vie aikaasi, ei sitä tarvitse vahtia. Sen kypsyessä on hyvin aikaa tehdä muita kotihommia. Tulos oli maukas ja täyttävä salaatti. Tämä täytyy muistaa joulun jälkeen ja käyttää kinkun jämiä. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti